KURSPAKET OCH PRISER
- som ger direkt nytta för din verksamhet!
ökat kundfokus, mer effektiva & produktiva arbetssätt och gladare och mer motiverade medarbetare
skapa rätt balans mellan strategiskt, taktiskt och operativt arbete, bättre utnyttja er potential i det dagliga arbetet och minska stress och frustration
DRASTISKT
BÄTTRE EFFEKT
REDAN INOM 30-60 DAGAR
(enligt kunduttalanden)
Baspaketet- "Jobba smartare, gemensamt och ha kul!"
Teoripaketet - "Förbättra styrning av verksamheten!"
Kartläggningspaketet - "Skapa lust och förmåga till förändring!"
Kompletta kunskapspaketet - "Skapa bestående effekt!"
Mentorship Program - "Sveriges modernaste program för processutvecklare!"
➟ ni prioriterar ner kundernas behov framför interna utmaningar som ofta behöver lösas omgående?
➟ ni omorganiserar istället för att ta tag i det riktiga problemet?
➟ ni ofta behöver göra "brandkårsutryckningar"?
➟ ni är fast i gamla arbetssätt o kultur?
➟ hur mycket du/ni än jobbar så är det svårt att nå önskvärda resultat?
► många utvecklingsinitiativ rör bara strukturen i verksamheten och ofta underskattar man kulturens styrka (medarbetare på alla nivåer i verksamheten) för "kultur käkar struktur till frukost - vilken dag som helst"
► många ledare på alla nivåer är för inblandade i det dagliga, operativa arbetet istället för att ha tid till att tänka strategiskt och jobba med att utveckla verksamheten
► medarbetare kan inte använda sin potential fullt ut eller så kanske de har slutat att vilja använda den. Kanske har de försökt fler gånger, men ledningen har inte lyssnat på dem så de har slutat försöka
► det är svårt att implementera de resultat/förbättringar man tagit fram och arbetet återgår till "det vanliga" efter ett tag
✓ man kan inte jobba enbart med strukturen i en verksamhet - om man ska göra det behöver man involvera kulturen i arbetet för att få full effekt
✓ man behöver involvera kulturen att hjälpa till/ta ansvar i att utveckla strukturen för att jobba smartare, effektivare och gemensamt
✓ man behöver synliggöra och lösa samarbetsproblem emellan olika organisatoriska delar
✓ man behöver hitta ett sätt att dra större fördel av varje individs potential, så att de känner sig motiverade att komma till jobbet varje dag och stanna kvar som anställd.
✓ startpunkten/basen för varje utvecklingsinitiativ bör alltid vara "kundens/brukarens/patientens/elevens" behov och den önskade positionen/läget för verksamheten
✓ man kanske behöver anpassa ledning och styrning av verksamheten för att få det att hända
Se mer om kursledaren längre ner på sidan.
Se mer om kursledaren längre ner på sidan.
Många av kunderna som kommer till mig är stressade, frustrerade, sitter i möten hela dagarna och får sedan ägna stor del av resterande tid till operativa frågor och brandkårsutryckningar.
Känner du igen dig?
Detta har varit något vi jobbat mycket med att lösa i mina uppdrag. Jag har jobbat med process- och verksamhetsutveckling runt 20 år i de flesta branscher och i verksamheter av varierande storlekar (från ca 30-40 anställda upp till internationella börsnoterade industriföretag och statliga verk).
I de flesta av mina uppdrag har jag också utbildat mina kunder i både hur man kartlägger processer men också i processteori för att verksamheten ska kunna få en bestående effekt i vardagen av sin satsning.
Jag brukar säga att jag hjälper verksamheter att skapa lust och förmåga till förändring. Förmåga har alla men det kan vara lite si och sådär med lust och ork – och det är där kommer jag in :-)
Se mer om kursledaren längre ner på sidan.
Vi vet att ett paket inte passar för alla. Välj den kurs som du tycker passar just dig bäst!
Se jämförelse mellan de olika kurspaketen nedan.
Du får 10 kalenderdagar att eventuellt ångra ditt köp – oavsett anledning!
Pröva kursen och om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka.
Var en del i vår community med andra kursdeltagare. Du får feedback och support från oss löpande, så att du kan spara tid och nå dina mål snabbare.
Kursen har fått mig att bli mer medveten om hur man på ett bra och konkret sätt identifierar och kartlägger en process, med hjälp av de olika verktygen som man fick gå igenom, för att sedan applicera det i en egen process.
Tycker att kartläggningen av en process visades på ett snyggt och pedagogiskt sätt. Detta kommer jag ta med mig i framtiden.
Jag upplever att kursen har varit väldigt givande och utvecklande. Bra och konkreta exempel på olika processer inom olika organisationer och områden, såväl som fiktiva som verkliga. Gillade formatet med video med tillhörande uppgift, samt möjlighet att djupdyka inom vissa områden själv när länkar fanns tillgängliga.
Kursen motsvarade mina förväntningar, speciellt efter att kollegor som slutfört kursen talade gott om den.
Jag upplever uppgifterna som mycket bra och intressanta. Gillade mixen med att börja med att identifiera/kartlägga egna processer inom företaget, och sedan fortsätta med andra fiktiva och verkliga exempel som Bagare Bengtsson. Det var enkelt att hänga med och förstå vad man skulle göra, men även utmanande.
En del som jag gillade att man fick ta del av riktiga exempel och hur det kan se ut i andra organisationer.
Jag rekommenderar denna kursen!Genc Peci, Bilvision AB
Jag tyckte att det var ett mycket bra kursprogram. Som ny i ämnet innehöll det mkt bra moment, övningar och lektioner. Många övningar var relevanta och applicerbara på min egen bransch. Supportmässigt var det mycket bra respons på frågor ifrån kursledaren.
På kort sikt har kursen lärt mig vikten av att kartlägga det vi gör och kunna göra processkartor på enkla rutiner och instruktioner som berör flera avdelningar. På längre sikt hoppas jag kunna läsa alla våra processer på ett bra och övergripande sätt.
Kursen motsvarade absolut mina förväntningar och jag tyckte att det var lagom med tid för att hinna genomföra den.
Jag rekommenderar denna kursen!
Elin Aulin, Coherent AB
Nu kan även du få liknande resultat som jag har fått!
Lär dig de grundläggande beståndsdelarna som du behöver kunna för att börja processkartlägga.
Du får tillgång till ett antal verktyg och metoder för att både underlätta och snabba på din inlärningskurva
Kartläggningsmetoden gör att det går 1-5 ggr snabbare än andra utvecklingsmetoder att komma till resultat
Du behöver inte vänta på ett framtida kursdatum eller på lektioner som ska tas fram. Dina videolektioner finns på plats och bara väntar på att du ska logga in och börja ta del av dem
Du behöver inte ladda ner några videos, logga bara in i kursportalen från din dator eller smartphone oavsett var du befinner dig.
Träning som kommer utifrån mångårig erfarenhet inom området är den bästa typen av träning du kan få. Den är testad och du kan känna dig säker på att flera före dig har tagit denna kurs.
Vi finns för dig enbart ett supportinlägg bort. Har du några frågor är det bara att ställa en fråga i vårt kursforum. Vi återkommer så snart vi kan.
I kursen ingår två fasta supporttider i veckan.
Vi gör allt för att hjälpa dig att lyckas!
Du ansvarar för din egen tid. Vill du ta kursen snabbt…var så god :-)
Eller vill du börja om ett tag? Det fungerar jättebra det också. Vi har skapat en kurs som gör att den går att anpassa till hur ditt liv fungerar.
Så snart som du börjar ta del av kursen, så börjar du se förändringar. Med hjälp av en genomtänkt väg framåt så är halva jobbet gjort.
Vi lovar dig att saker kommer att börja hända direkt!
Jag heter Susanne Ekström och jag brinner för att arbeta med processer! Det är så roligt att kunna hjälpa verksamheter till aha-upplevelser, lösa problem och hitta nya möjligheter.
2001 var jag chef med ansvar för över 100 medarbetare och vårt bolag gick i konkurs och det var förödande för alla involverade, mig inkluderad. Vad jag insåg var att bolaget till stor del gick i konkurs på grund av att vi inte hade tydliga processer och en fungerande kommunikation. Bolaget brottades med produktivitetsproblem, vi ”släckte bränder” konstant och en av dessa bränder gjorde så att bolaget brann ner till grunden.
Jag tog då fram min egen vision om att jag ville implementera processer. Processer där ledare kan säkerställa att de får improduktiva team, som inte vet vem som gör vad att istället bli superproduktiva och på köpet även mer motiverade.
Och när jag började implementera detta i verksamheter, så började ledare att inse att om de saknar en struktur i form av processer, rutiner mm så fallerar kulturen.
Och om de saknar en kultur med gemensamma värderingar, kommunikation och tydligt ledarskap så fallerar strukturen.
Och om de saknar kundfokus, så fallerar resultatet.
Jag brukar säga att jag hjälper verksamheter att skapa lust och förmåga till förändring. Förmåga har alla men det kan vara lite si och sådär med lust och ork – och det är där kommer jag in :-)
”Vi har fått en ökad patientsäkerhet, en säkrare vårdprocess och färre brister genom att begränsa antalet speciallösningar”
Verksamhetschef, Västra Götalandsregionen
”Vi fattar bättre beslut”
Platschef, Volvo Cars
”Vi har minskat vår snitt-tid för inleverans av våra produkter till lagret med 90%. Detta har vi gjort genom att skapa en enhetlig process, satt tydliggöra mål för alla berörda samt skapat ett gemensamt förhållningssätt i ledningsgruppen.”
Inköpschef
”Vi har på två halvdagar hittat ett systemfel i vår verksamhet, som gjort att hela vår tillverkning har beräknats på fel grunder – fantastiskt!”
Produktionschef, brödtillverkare
”Vi har ett mer aktivt ledarskap, mer strategiskt och strukturerat arbetssätt och beslutsfattande och en mer samspelt organisation”
Strategichef, McNeil
”Vi chefer har slutat lösa operativa problem i ständiga möten! Nu talar processen om för oss alla vem som gör vad, när och hur. Alla vet vad de ska göra och vem som tar beslut.”
Verksamhetschef, kommunal förvaltning
✕ vara fast i gamla arbetssätt och rutiner
✕ omorganisera istället för att ta tag i det riktiga problemet
✕ ägna stor del av tiden till "brandkårsutryckningar"
✕ vara frustrerade, stressade och lägga många timmar "i onödan" på jobbet